Persbericht Edwin van den Elst nieuwe voorzitter Vereniging van Detacheerders Nederland

12 december 2023, 15:07

Edwin van den Elst nieuwe voorzitter Vereniging van Detacheerders Nederland

Amsterdam, 8 december 2023 – Edwin van den Elst (53 jaar) is per 7 december 2023 aangesteld als nieuwe voorzitter van de Vereniging van Detacheerders Nederland (VvDN). Gisteren is ingestemd met de benoeming van de nieuwe frontman die eerder actief was als CEO voor Talent&Pro en de Redmore Group. Van den Elst wordt als voorzitter van VvDN verantwoordelijk voor het verder uitbouwen en op de kaart zetten van de vereniging die opkomt voor de belangen van detacheerders.

Van den Elst neemt de voorzittersrol over van de eerste voorzitter en medeoprichter Maikel Pals. Met de komst van Van den Elst breekt er een nieuw tijdperk aan waarin gefocust wordt op de steeds groter wordende rol van detacheren op de arbeidsmarkt.

Samen sterker dan alleen

Leden van de vereniging zijn organisaties of zelfstandige labels die detacheren. Bureaus staan samen sterker dan individueel en daarom is de vereniging in 2019 opgericht. Van den Elst licht toe: “We trekken samen met de leden van de vereniging op in bijvoorbeeld de lobby op wetgevingstrajecten. Maar we willen ook gesprekspartner zijn in de dialoog over de inrichting van de arbeidsmarkt. Duurzame inzetbaarheid, MVO, social return en inclusiviteit zijn daarbij belangrijke thema’s. Ik ga me er vanaf nu hard voor maken om de vereniging nog beter op de kaart zetten!”

Missie

Binnen de Nederlandse arbeidsmarkt is detachering uniek. Enerzijds bieden detacheerders door hun positie als onderscheidende werkgever zekerheid aan hun werknemers. Aan de andere kant zorgen ze voor flexibiliteit bij opdrachtgevers, als het gaat om snelle op- en afschaling. Van den Elst: “De belangrijke rol van detachering in onze maatschappij wordt helaas nog steeds niet onderkend. Ook wordt detacheren heel vaak als flex gezien en dat is gewoonweg feitelijk onjuist. We bieden vaste contracten, goede beloning en investeren in persoonlijke ontwikkeling, zodat werknemers gelukkig zijn en blijven.” Juridisch gezien valt detachering onder ‘uitzenden’ door de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (Waadi). Hij vervolgt: “Dat die one size fits all wetgeving niet past bij ons detacheerders, daar ga ik de nadruk op leggen!”

[Einde bericht]

Fotobijschrift: Edwin van den Elst nieuwe voorzitter Vereniging van Detacheerders Nederland

[einde persbericht ]

Voor meer informatie kun je contact op nemen met:

Peter Hulsbos

Secretaris VvDN